نسخه آزمایشی
۴۳ بازدید

سمینار کار آفرینی در حوزه گردشگری روز دوشنبه ۸خرداد ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت با سخنرانی زهرا تاخیره از مدرسین مرکز برگزار شد.

زهرا تاخیره با بیان اینکه، مفهوم استارتاپ به هرنوع کسب و کاری گفته می شود که در بستر فناوری اطلاعات و به صورت خلاقانه ایجاد گردد، در ادامه افزودند: استارتاپ های گردشگری به عنوان یکی از انواع استارتاپ ها مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. از جمله نمونه های موفق داخلی می توان علی بابا، علا الدین، جاجیگا و… نام برد که علیرغم نبود زیرساخت های اصلی این صنعت در کشور( محدودیت هتل و پرواز) توانسته اند سهم خوبی از بازار را از آن خود کنند.

ایشان خاطرنشان کرد: ایران علیرغم قرار گرفتن در بین ده کشور اول جهان در زمینه جاذبه های تاریخی و طبیعی، سهمی کمتر از یک درصد گردشگری جهان را داراست و همین امر می تواند جذابیت ورود به این صنعت به عنوان یک صنعت بکر را برای مخاطبان افزایش دهد. وی یادآور شد: گردشگری سلامت نیز یکی از زیرمجموعه های این صنعت بوده که وجود پزشکان حاذق، تجهیزات بیمارستانی مطلوب، اختلاف پول ملی با سایر ارزها و… می تواند بازار مناسبی برای ورود باشد. از جمله استارتاپ های موفق در این زمینه میتوان پذیرش ۲۴، سیمیاروم، سینا، آسانیسم و… را نام برد که از فرصت موجود استفاده کرده و بازار خوبی برای خود رقم زده اند. علیرغم تمام محدودیت هایی که صنعت گردشگری در کشورمان دارد مخاطبان می توانند از فرصت های بالقوه در این زمینه نهایت استفاده را ببرند.

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا