نسخه آزمایشی
۳۶ بازدید

رضا فدایی امروز در همایش «انقلاب اسلامی در مسیر تمدن نوین اسلامی» که به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت و به مناسبت حماسه سوم خرداد با حضور مهندس نجفی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان، رهنما معاون اجرایی دانشگاه جامعه علمی کاربردی استان، حجت الاسلام رنجبر مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان و روسای مراکز علمی کاربردی گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: سوم خرداد در تقویم انقلاب اسلامی روزی به یاد ماندنی است.

وی سوم خرداد را نماد ایثار و استقامت ملت ایران دانست و افزود: رزمندگان با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح که از سوی ابرقدرت های شرق و غرب حمایت می شد ایستادگی کردند و اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت با یادآوری دلاورمردی های ملت ایران و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: باید قدردان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشیم و به تاسی از راه این بزرگواران بر مشکلات امروز کشور فائق بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رنجبر، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان نیز، با اشاره به مولفه های تمدن سازی هم از حیث فرهنگی و هم از حیث ساختار مدنی، اظهار کرد: در طول تاریخ تمدن های مختلفی شکل گرفته که یکی از بزرگترین تمدن ها، تمدن اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه مسلمین با تکیه بر معارف اسلام رشد علمی چشمگیری پیدا کردند، افزود: زبان علم زبان عربی بود و کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف برای اینکه علم را از مسلمین فرا بگیرند، نهضت ترجمه را به راه انداختند و کتب علمی را به زبان های لاتین و عبری ترجمه می کردند.

 حجت الاسلام رنجبر با اشاره به موفقیت ها و چالش های انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی، اضافه کرد: اگرچه تمدن اسلامی بسیار ارزشمند بود، اما تمدن مد نظر انقلاب اسلامی ایران تمدن سازی شیعی است که بر پایه معارف اهل بیت(ع) پایه ریزی شود، زیرا اهل بیت رکن اصلی ایجاد تمدن هستند و قطعا تمدن اصیل اسلامی در آخرالزمان و با ظهور حضرت حجت(عج) محقق می شود و همه انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و زبان در این تمدن به سعادت حقیقی می رسند و فرصت های اجتماعی مساوی برای همه فراهم می شود.

وی با اشاره به بیانات امامین انقلاب درباره تمدن سازی نوین اسلامی، متذکر شد: انقلاب اسلامی شکل گرفته و نظام اسلامی ایجاد شده و ساز و کارهای مقدماتی بسترسازی ایجاد تمدن نیز فراهم آمده و اکنون به مرحله ایجاد دولت اسلامی رسیدیم، یعنی مجموعه کارگزاران به عنوان عناصر انسانی باید کاملا اسلامی باشند؛ همچنین قانونی که می خواهند به آن عمل کنند نیز باید کاملا اسلامی باشد تا خروجی امور در راستای تمدن اسلامی قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در علمی کاربردی گیلان پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های علمی و پزشکی و صنعتی و نظامی و… خیره کننده دانست و متذکر شد: براساس آمارهای بین المللی دارای جایگاه علمی در دنیا هستیم و این مهم در پرتو فرهنگ اسلامی ایجاد شده است؛ البته مشکلاتی در حوزه اقتصاد داریم که ناشی از کمبود عناصر انسانی در تراز دولت اسلامی است.

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا