نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت > اخبار پژوهشی > نشست اعضاء دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت
۳۰ بازدید

اعضای دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت، نشستی پیرامون برگزاری یک استارت‌آپ موفق برگزار کردند. این نشست با حضور جناب آقای دکتر فدایی، ریاست مرکز، سرکار خانم روستا، مدیر حوزه آموزش و پژوهش، جناب آقای وارسته، مدیر مالی، سرکار خانم دکتر کشاف، مدیر گروه آموزشی، سرکار خانم دکتر خانزاده مسئول دفتر کارآفرینی و مدیر گروه آموزشی به صورت حضوری و جناب آقای مهندس میری دانش آموخته DBA دانشگاه فردوسی از شرکت «شتاب» از مشهد به صورت ویدیو کنفرانس، در روز دوشنبه مورخ ۲۵/۲/۱۴۰۲ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رضا فدایی، درباره اهداف دفتر کارآفرینی بیان نمودند: هدفی که ما دنبال می‌کنیم در راستای تحقق بحث کاربردی رشته ها و هدایت و سمت و سوق دادن دانشجویان به سمت رشته های تحصیلی و رشته های شغل محور است که بتوانند توانمندی لازم را در دانشجویان ایجاد کنند و عهده دار شغلی شوند. یکی از راهکارها برگزاری استارت‌آپ و جمع آوری ایده ها از سمت  دانشجویان است. هر چند جمع آوری ایده ها بیرون از مرکز آموزشی هم راهکار درستی می‌تواند باشد اما با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق رشته های مرکز ما در حوزه های تخصصی و کاربردی است هدف ما این است که دانشجویان مرکز ما نیز صاحب ایده شوند.

ایشان در ادامه افزودند: با توجه به تاکید مراکز علمی کاربردی به سمت کاربردی شدن، ما به دنبال خارج شدن از آموزش های تئوری هستیم  و مهارتی شدن از اهداف مهم ماست. قصد ما در  دفتر کارآفرینی که مورد تاکید دانشگاه جامع و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی است، این است که با کمک اعضاء دفتر کارآفرینی بتوانیم سطح کیفی فعالیت های این دفتر را افزایش دهیم.

در بخش دیگر این نشست زینب خانزاده، ضمن بیان فعالیتهای دفتر کارآفرینی مرکز عنوان نمودند: دفاتر کارآفرینی جهت تعیین مسیر اشتغال و توسعه کسب و کار دانشجویان راه اندازی شدند و از جمله وظایف این دفاتر، شناسایی و حمایت دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان خلاق و کارآفرین است. از طرفی، با توجه به اینکه کشور ما جزء کشورهایی است که از نظر بهره هوشی و استعدادهای جوانان در سطح بالایی قرار دارد و چند سالی است که دولت، علی الخصوص دولت حاضر جهت استفاده بهینه و حل مشکل اشتغال جوانان اهمیت ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و به تبع آن برگزاری استارت‌آپ‌ها داده و با توجه به تاکید آقای دکتر فدایی بر تاثیرگذاری بیشتر دانشگاه و فعال شدن دانشجویان، تلاش داریم در این جلسه راهکارهای برگزاری یک دوره استارت‌آپ موفق را با راهنمایی های جناب آقای میری و با حمایت های ریاست مرکز بررسی کنیم.

در ادامه جلسه آقای مهندس میری، مدیر عامل مرکز کارآفرینی شتاب، در خصوص چگونگی برگزاری یک استارت‌آپ موفق مطالبی را بیان داشتند.

در ادامه، اعضاء جلسه در خصوص مسائل مطروحه به تبادل نظر پرداختند.

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت علمی کاربردی رشت

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا