نسخه آزمایشی
۳۲ بازدید

کارگاه آموزشی «چاپ ترانسفر» روز دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت برگزار گردید.

زینب علیپور مدرس این مرکز در خصوص آموزش «چاپ ترانسفر پارچه با کاغذ کادو» گفت: یکی از راه هایی که می توان طرح مورد نظر را روی البسه یا لوازم پارچه ای به وجود آورد، استفاده از روش های چاپ روی پارچه است. از روش های چاپ روی پارچه همانطور که از نام آن پیداست، استفاده مستقیم از رنگ (رنگدانه) روی سطح پارچه است.

وی اضافه کرد: چاپ ترانسفر پارچه، چاپی حرارتی روی پارچه و یکی از روش های چاپ روی پارچه است که بسیار محبوب بوده و برای کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است. در این روش چاپ روی پارچه، طرح های مورد نظر روی کاغذهای کادوی مخصوصی که شفاف نیز هستند چاپ می شوند و توسط همین کاغذها و با استفاده از انتقال حرارت، طرح مذکور روی پارچه چاپ می شود. روش این چاپ حرارتی امکان چاپ هر طرح با کیفیت بالا را روی پارچه فراهم می کند و می تواند طرح های سیار پیچیده را روی پارچه به چاپ برساند. چاپ حرارتی بهترین روش برای ایجاد سریع طرح روی پارچه است و کاغذ مورد استفاده در این روش ارزان تر از سایر روش های چاپ روی پارچه هستند. یکی از جذابیت های این روش چاپی، امکان استفاده از آن در کارهای تیراژ بالا و کارهای تکی است و محدودیتی برای تعداد چاپ وجود ندارد.

این مدرس درباره مزایای چاپ ترانسفر پارچه خاطرنشان کرد: طرح چاپ شده قابل شست و شو است و کیفیت چاپ در این روش بسیار بالا و با شست و شو تصویر ازروی آن پاک نمی شود. این روش چاپ نسبت به سایر روش ها سریع تر است و شما می توانید سرعت تولید محصول خود را افزایش دهید. قیمت چاپ با استفاده از این روش برای تعداد پایین بسیار کم تر از روش های دیگر است.

وی گفت: در کارگاه چاپ پارچه با تکنیک های مختلف چاپ دستی، دانشجویان می آموزند که با تکنیک های مختلف و با استفاده از مواد گوناگون پارچه جدید خلق نمایند و در نتیجه می توانند یادگرفته های خود را به صورت عملی تمرین و تجربه نمایند.

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا