نسخه آزمایشی
۵۱ بازدید

دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت در راستای اهداف جهاددانشگاهی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی که فرمودند: «سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، کاری بزرگ و نوعی عبادت است»، برای بهره­‌مندی دانشجویان علاقه‌مند به کارآفرینی، جلسه مشاوره کارآفرینی در ایام سال تحصیلی برای دانشجویان برگزار می‌کند. بدین منظور جلسه مشاوره‌ای با موضوع کارآفرینی روزسه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح در مرکز برگزار گردید.

خانم دکتر خانزاده مسئول دفتر کارآفرینی با اشاره به اینکه افرادی  که در حوزه‌ای متخصص هستند و کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی می‌کنند، برای به دست آوردن جایگاه مناسب و مزیت رقابتی نیاز به مشاوره با افراد متخصص دارند، هدف از برگزاری جلسه را مشاوره به دانشجویان و دانش‌آموختگان برای کارآفرینی و راه اندازی کسب‌وکار خود و انتخاب صحیح مسیر شغلی عنوان نمودند.

خانم دکتر زینعلی، مشاور و روانشناس و از مدرسان مرکز، در این جلسه در زمینه های مختلفی چون اهمیت کارآفرینی، اهمیت آموزش آن و نیازهای جامعه به افراد کارآفرین و خلاق پرداختند و اینکه امروزه با توجه به نقش مهم استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشورها، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است.

شینا زینعلی در ادامه افزودند: کارآفرینی با توجه به ایده های جدید بستری مناسب برای رشد و شکوفایی اقتصاد را فراهم می کند. بسیاری از ایده هایی که در ظاهر بی اهمیت هستند، ممکن است در آینده به پروژه های بزرگ و موفقی تبدیل شوند. درواقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است. ایشان همچنین افزودند: با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر، در کنار علاقه و ایمانی که به کار خود دارید، در نهایت می‌توانید میوه زحمات خود را بچشید. به‌علاوه، حتی در صورت شکست یک درس تازه خواهید گرفت که از آن می‌توانید برای ساختن پلی به سمت پیروزی بهره‌برداری کنید. پس همین امروز به عنوان یک کارآفرین فعالیت خود را آغاز و با قدرت با همه چالش ها مواجه شوید.

سپس در ادامه، دکتر زینعلی به ارائه‌ی مشاوره و بررسی و تبادل نظر در این حوزه به شرکت‌کنندگان پرداختند.

علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت علمی کاربردی رشت

علمی کاربردی رشت علمی کاربردی رشت

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا