نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشت > اخبار فرهنگی > ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) مبارک باد
۶۷ بازدید

اعیادشعبانیه، فرخنده سالروز ولادت سرداران کربلا حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) برتمام شیعیان و شیفتگان حضرتشان مبارک باد.

امام حسین(ع): کسی که از راه نافرمانی خدا درصدد چیزی برآید، آنچه را امید دارد، زودتر از دست می‌دهد و آنچه را بیم دارد زودتر سر می‌رسد.
عظمت روز سوم شعبان را باید به عنوان پرتوی از عظمت حسین بن علی به حساب آورد. در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود.
امام سجاد(ع): تمام خیرات و خوبی های دنیا و آخرت در چشم پوشی و قطع طمع از زندگی و اموال دیگران می بینم (یعنی قناعت داشتن ).
امام سجاد(ع) دریاره حضرت ابالفضل العباس(ع) میفرمایند: خداوند، عمویم عباس را رحمت کند که با ایثار و جانبازی، در راه برادرش جانبازی کرد تا آن که دست‏هایش قطع شد و خداوند به جای آن، دو بال به او داد که با آن‏ها به همراه فرشتگان در بهشت پرواز کند؛ همان‏گونه که برای جعفربن ابوطالب قرار داده شد. عباس را در پیشگاه خداوند منزلتی است که در روز قیامت، همه‏‌ی شهدا به آن غبطه می‏خورند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا